Revista dixital de la Fundación de Cultura del Conceyu d’Avilés Revista dixital de la Fundación de Cultura del Conceyu d’Avilés Añu 2019 -Númberu 24 - Abril 2019

Apúntate al nuestru boletín

Biblioteques

Biblioteques «Club de Llectura de la Biblioteca Bances Candamo»

Centru d'Educación Ambiental «La Noria» (nel parque Ferrera), 17:00 h

Marzu

Martes 26, 17:00 h

El Club de Llectura de la Biblioteca Bances Candamo aconcéyase pa comentar les obres de Javier Cercas, lleíes llibremente polos miembros del club. Sedrá'l martes, 26 de marzu, a les 17:00 hores nel edificiu de La Noria.

Dempués, les persones que tán nel club de llectura van dir al IX Alcuentru de Clubes de Llectura de les Biblioteques Públiques d'Asturies, organizáu pol Grupu d'Animación a la Llectura , en collaboración col Conceyu de Llanera y l'Asociación de Llibreríes d'Asturies, el día 27 d'abril nel restaurante La Torre (Pruvia), con Javier Cercas como escritor invitáu.

Javier Cercas (Ibahernando, Cáceres, 1962) ye doctor en Filoloxía Hispánica pola Universidá de Barcelona. Foi profesor universitariu na Universidá d'Illinois  n'Urbana durante dos años y na Universidá de Girona dende 1989 hasta que se convirtió nun escritor de renome mundial, n'espublizando la novela Soldados de Salamina en 2001. Tolo que vendió con esta novela y les crítiques tan bones que-y ficieron, permitiéron-y dexar de trabayar na universidá y dedicase a escribir. La so obra ye sobre too narrativa, cola carauterística de la mestura de xéneros lliterarios y l'usu de la novela testimoniu, onde nun tán claros les llendes ente lo que ye de verdá y lo que ye de mentira.

Amás de la obra nomada enantes, otres obres suyes son El inquilino (1989), El vientre de la ballena (1997), La velocidad de la luz (2005), Anatomía de un instante (2009), Las leyes de la frontera (2012), El impostor (2014) y El monarca de las sombras (2017). Tamién ye collaborador de siempre del diariu El País y sus artículos han sido reunidos en publicaciones los sos artículos xuntáronse en publicaciones como  Una buena temporada (1998), Relatos reales (2000) y La verdad de Agamenón (2006). Tuvo munchos premios y reconocencies como la Medalla d'Extremadura en 2005 y el Premiu Nacional de Narrativa en 2010.

Febreru

Martes 26, 17:00 h

El Club de Llectura de la Biblioteca Bances candamo aconcéyase pa comentar La noche que no paró de llover, de Laura Castañón. Sedrá'l martes, 26 de febreru, a les 17 hores, en La Noria, y nesti casu vamos tener a l'autora.

La noche que no paró de llover ye la segunda novela de Laura Castañón. Espublizada por Destino en 2017, trata sobre'l mal, la culpa y el perdón, y los efeutos que producen na vida les persones que protagonicen esta narración. Cola historia de Valeria Santaclara, va enseñándonos requexos del Xixón burgués dende finales de los años venti hasta agora, la rellación problemática que tenía cola hermana, les circunstancies históriques d'un tiempu revueltu, y la culpa cola que vive y que nun ye quien a dicila pa ella mesma.

La obra, per aciu de cuatro voces narratives, afonda nel mal dende tres puntos de vista: el que facemos a posta, el que nun sabemos que ficimos y el que pensamos que ficimos ensin que seya de verdá. Esti efoque triple va entemeciendo les vides d'unos personaxes que paecen náufragos de la so propia memoria, al tratar de refacer el so pasáu interpretando fechos reales peñeraos pente les alcordances.

Laura Castañón (Revallines, Mieres, 1961) dirixe talleres lliterarios y da cursos de creación lliteraria dende mediaos de los años ochenta. Trabayó tamién na radio y televisión, foi xefa de prensa n'ediciones distintes de la Selmana Negra de Xixón y desenvolvió xeres de programación cultural y comunicación empresarial. Espublizó artículos, poemes y rellatos, amás del llibru infantil La niña que tenía sombra de sirena (Júcar, 1987). La crítica y el públicu recibieron mui bien la so primer novela Dejar las cosas en sus días (Alfaguara, 2013).

Xineru

Martes 29, 17:00 h

El Club de Llectura de la Biblioteca Bances Candamo aconcéyase pa comentar Léxico familiar, de Natalia Ginzburg. Sedrá'l martes, 29 de xineru, a les 17 hores nel edificiu de La Noria.  

Léxico familiar ye una obra especial que ñaz de la señaldá. Espublizada en 1963, a la que-y dieron el  Premiu Strega, nunas mestura ente la novela, crónica, autobiografía y llibru de memories, onde l'autora cuenta les sos alcordances de cuando yera una neña y moza, como miembru de la familia Levi, en Turín dende 1930 hasta 1950, nun marcu históricu qu'incluye l'ascensu de Mussolini, les lleis raciales, los campos de concwentración o la llucha antifascista. Per nun son, en cambiu los acontecimientos históricos lo qu'interesa pa la historia , sinón na manera que tien d'influyir el llinguax neses alcordances, la xíriga que construyimos cola nuestra xente a lo llargo la vida.

Según la crítica, esta obra reflexona sobre la condición humana dende los detallinos más pequeños de tolos díes, de maera que l'autora siempre ye quien a falar de nós cuando paez que de verdá sólo fala de sí mesma, o meyor, de la so familia y amigos, porue la narradora ye más bien un testigu más que protagonista, anque'l so discursu en primera persona ye'l filu conductor de la historia, que tien de lleese como una novela, según diz la mesma autora nes primeres páxines.

Natalia Levi, conocida como Natalia Ginzburg pol apellidu del so primer maridu, ñació en Palermo en 1916 nuna bona familia d'orixen xudíu y morrió en Roma en 1991. Tuvo munchu tiempu en Turín, porque'l padre yera profesor universitariu ellí. Lo mesmo'l padre que los hermanos tuvieron na cárcel por culap les sos idees antifascistes y, dempués, al so primer maridu, Leone Ginzburg, profesor universitariu d'orixen rusu y tamién antifascista,  detuviéronlu, torturáronlu y morrió na cárcel en 1944. En 1950 volvió a casase col profesor universitariu Gabriele Baldini, col que tuvo dos fíos, dempués de los tres que yá tenía nel so primer matrimoniu.

Escribió la so primer novela, El camino que va a la ciudad, en 1942 con un nomatu. En morriendo'l so primer maridu, trabayó como redactora na editorial Einaudi, de la qu'él foi cofundador, xunto a Giulio Einaudi y Cesare Pavese, En morriendo'l segundu maridu, entamó a collaborar más en política y nos últimos años de vida foi diputada pol Partíu Comunista italianu.

Está considerada por la crítica como una de las escritoras más influyentes del siglo XX y se caracteriza por la sencillez de su estilo y la claridad de su prosa. Además de obras narrativas y de ensayo, también escribió comedias teatrales. Otras obras suyas son Nuestros ayeres (1952), Las palabras de la noche (1961), Querido Miguel (1973), Familia (1977) y La ciudad y la casa (1984).

Ta considerada pola crítica como una de les escritores con más influyencia del sieglu del sieglu XX. El so estilu ye cenciellu y la prosa mui clara. Amás d'obres narratives y d'ensayu, tamién escribió comedies teatrales. Otres obres suyes son Nuestros ayeres (1952), Las palabras de la noche (1961), Querido Miguel (1973), Familia (1977) y La ciudad y la casa (1984).

  

Más información

Biblioteca Bances Candamo

Pz Domingo Álvarez Acebal, 2

33402 Avilés

Tfn.: 985 510 439

www.bibliotecaspublicas.es/aviles/

  • © 2019 Fundación de Cultura. Conceyu d’Avilés. | Avisu llegal |